Jututtamo -vanhemmuutta yhdessä

Miten teidän perheessä on sovitettu yhteen työ ja perhe? Kiidetäänkö teilläkin tukka putkella paikasta toiseen? Mitä kiire sinulle tai perheellesi tarkoittaa?

Tervetuloa mukaan MLL:n Laihian paikallisyhdistyksen järjestämään ryhmään vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia muiden vanhempien kanssa siitä, kun perheessä on pieniä lapsia/koululaisia ja ruuhkavuodet parhaimmillaan.

Jututtamo on MLL:n vertaisryhmä vanhemmille, sillä vanhemmuus on keveintä jaettuna. Jututtamossa pohditaan vanhempien kesken ohjatusti ja yhteisesti vanhemmuutta, omia lapsia ja nuoria ja jutellaan kahvikupin äärellä.

Jututtamo kokoontuu Oravanpesällä Ampujantie 1:ssä yhteensä 2 kertaa marraskuussa 2019. Tarvittaessa järjestämme lastenhoidon, jonka hinta on 4€/ MLL jäsen ja 6€/ ei-jäsen.

Iltaa ohjaa perhekeskustyöntekijä ja Jututtamo-ohjaaja Heidi Kurvinen.

OHJELMA:

·         Kahvia ja pullaa tarjolla edullisin perhekahvilahinnoin

·         Tervetuloa ja johdatus illan kulkuun

·         Keskustelua päivän teemasta

·         Illan päätös

TEEMAT:

TYÖN JA PERHEEN YHTEENSOVITTAMINEN

19.11.2019, KLO: 18-19.30

TUKKA PUTKELLA eli AJANKÄYTTÖ JA KIIRE

26.11.2019, KLO: 18-19.30

TERVETULOA JUTUTTAMOON!

Jututtamoon mahtuu mukaan 5–10 osallistujaa.

Ilmoittaudu 15.11. mennessä tarjoilujen ja lastenhoitajan varaamista varten. Ilmoittautumiset sähköisesti osoitteessa laihia.mll.fi/ilmoittautuminen/

Lisätietoja antaa: Heidi Kurvinen, 050 452 3503 / laihian.yhdistys@mll.fi

Mikä Jututtamo?

Perheiden arki on täynnä asioita, joita on antoisinta pohtia toisten vanhempien kanssa. Tästä ajatuksesta syntyi MLL:n Jututtamo. Jututtamo tarjoaa vanhemmille paikan keskustella yhdessä muiden vanhempien kanssa sekä omasta lapsesta että kokemuksista vanhempana.

Jututtamoja ohjaavat MLL:n kouluttamat ohjaajat. Jututtamossa erityistä on tapa ”jututtaa” eli synnyttää keskustelua ohjaajan kysymysten avulla. Jututtamon vertaistoiminta perustuu avoimuuteen, tasa-arvoisuuteen, ohjaajien ja osallistujien keskinäiseen kunnioitukseen ja luottamuksellisuuteen sekä kokemusten jakamiseen.

Keskusteluissa pyritään löytämään useita näkökulmia kulloisenkin teeman ympärille: nostetaan esiin ilonaiheita ja tarkastellaan hankalia tilanteita eri näkökulmista. Ohjaajan kysymysten avulla vanhemmat voivat pysähtyä pohtimaan lapsen ajatuksia ja kokemuksia ja katsomaan lapsen ulkoiseen käyttäytymisen taakse.